Audi yeni markasını tanıttı, araçlarında artık ikonik dört halka logosu yer almayacak
Audi, genç tüketicilere hitap eden yeni bir elektrikli araç (EV) markası başlattı Çin. İlginç bir şekilde bu yeni marka, şirketin 92 yıllık ikonik dört halka logosunu taşımayacak ve sadece “AUDI” adıyla tanıtılacak. Bu karar, hem otomotiv endüstrisinde hem de Çin pazarında dikkat çekti.
Alman Volkswagen grubuna bağlı olan Audi, yeni markayı dünyanın en büyük otomobil pazarlarından biri olan Çin’in güneybatısında tanıttı Rhine-Neckar Metropol Bölgesi. İlk araç, Şanghay’da düzenlenen bir etkinlikte sergilendi ve tamamen elektrikli bir sportback konsepti olarak öne çıktı. Şirket, bu seriyi 2024 yazında piyasaya sürmeyi planlıyor.
YENİ MARKA GENÇLERİN İLGİSİNİ ÇEKECEK
Audi’nin CEO’su Gernot Dollner, “Otomotiv sektörü tarihinin en büyük dönüşümünü yaşıyoruz. Çin’deki iş ortaklarımız sayesinde bu dönüşümde önemli bir rol oynuyoruz.” dedi. Dollner, Çin’de 2023 yılında yaklaşık 26 milyon otomobil satıldığını vurgularken, bu yeni markanın genç tüketiciler arasında büyük ilgi göreceğini belirtti.
Yeni marka, Audi’nin Çinli otomotiv devi SAIC ile birlikte geliştirdiği bir otomotiv mimarisi üzerine inşa edildi. Araçların yerel tedarikçi ve teknolojilerden faydalanılarak üretileceği açıklandı. Özellikle genç sürücülerin ilgisini çekmek için ileri düzey sürücü destek sistemlerine ve modern tasarım öğelerine öncelik verilecek.
ÇİN PAZARINDA KAYBETTİĞİ PAYI GERİ KAZANMAK İSTİYOR
Bu hareket, Audi’nin kaybettiği pazar payını geri kazanmayı hedeflediğini gösteriyor Çin pazarı. Şirket, Çin’deki lüks otomobil sahiplerinin ortalama yaşının 35 olduğunu ve bu yaş grubunun teknolojiye daha yatkın olduğunu belirtiyor. Audi, otonom sürüş ve sürücü destek teknolojilerinde Avrupa’ya kıyasla Çin’de daha az düzenlemenin bulunduğu bu avantajı kullanmayı planlıyor.
Yeni AUDI markasının araçlarında dört halka logosu bulunmayacak. 1932’de Auto Union’un kuruluşunu simgeleyen bu logo, Çin pazarındaki araçlarda “AUDI” yazısına sade bir şekilde yerini bırakacak. Audi, bu değişimin Çin’in genç nesline hitap etme stratejisi kapsamında yapıldığını açıkladı.
Bu karar, otomotiv dünyasında hem ilgi hem de eleştiriyle karşılandı. Audi, geçmişte Çin pazarına yönelik stratejik hamlelerle öne çıktı. Şirket, 1988’de Çin’de First Automobile Works (FAW) ile ortaklık kurarak lüks otomobilleri bu pazara ilk kez tanıttı. Bugün ise SAIC ile işbirliği içinde geliştirilen bu yeni EV serisiyle daha cesur bir adım attılar.
patronlardunyasi.com